DREAM ANGEL သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူအားလံုးကို DREAM ANGEL မွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္.........

Tuesday, February 24, 2009

တ႐ုတ္လုပ္စက္မ်ားေၾကာင့္ CNG ဓါတ္ေငြ႔ျဖင့္ေမာင္းႏွင္သည့္ တကၠစီသမားမ်ား ဒုကၡေတြ႔

Monday, 23 February 2009 13:18 ဗထူး
CNG ဓါတ္ေငြ႔ဆိုင္မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ စက္မ်ားေၾကာင့္ ဓါတ္ေငြ႔ျဖည့္ရန္ ေန႔တဝက္ခန္႔ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းေနရသျဖင့္ တကၠစီေမာင္းႏွင္သူမ်ား အခက္အခဲမ်ားစြာႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ေနရသည္။

စစ္အစိုးရ၏ CNG ဓါတ္ေငြ႔ဆုိင္မ်ားတြင္ အသုံးျပဳထားသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ဓါတ္ေငြ႔ျဖည့္ကရိယာမ်ား မၾကာခဏ စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တကၠစီေမာင္းႏွင္သူမ်ားမွာ ေန႔တဝက္ခန္႔ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္း ေနရျခင္းေၾကာင့္ ကားပိုင္ရွင္မ်ားအား ေန႔တြက္ခမေပးႏိုင္ၾကသည့္ ျပႆနာႏွင့္ ႀကံဳေတြ႔ေနရျခင္းျဖစ္သည္။

“ဒီလ (၂၀) ရက္ေန႔က မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔ ၾကက္ဘဲေစ်းနားက CNG ဆိုင္မွာ Pump ပ်က္လို႔ဆိုၿပီး ေန႔လည္ (၂) နာရီကေန တန္းစီတာ ညေန (၆) နာရီခြဲမွ ဆိုင္ကျပန္ထြက္ရတယ္၊ Owner ခေတာင္ မနည္းျပည့္ေအာင္ ဖုတ္ပူမီးတိုက္ ရွာရတယ္” ဟု တကၠစီေမာင္းသူတဦးက ေျပာသည္။

အဆုိပါေန႔က ဓါတ္ေငြ႔ျဖည့္ရန္ ေစာင့္ဆိုင္းေနသည့္ ကားတန္းမွာ မဂၤလာေတာင္ၫြန္႔မွ စက္ဆန္း(သစ္လုံးကြင္း) ေက်ာ္ထိ ရွည္လွ်ားၿပီး ဓါတ္ေငြ႔ဆိုင္မ်ားက Pump ပ်က္၍့၊ မီးမလာ၍ ဆိုကာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပသျဖင့္ တကၠစီဆြဲသူမ်ားအၾကား မေက်နပ္မႈမ်ား ႀကီးမားေနသည္ဟု ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

CNG ဆိုင္တဆိုင္မွာ အက်ယ္အားျဖင့္ ကားအစီး ၄၀ ခန္႔ဆန္႔ၿပီး ဆိုင္တြင္ Pump ႏွစ္ခုထားရွိကာ ဓါတ္ေငြ႔ ျဖည့္ပိုက္ ၄ ခု တပ္ဆင္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ကားသမားေတြအေခၚကေတာ့ ေလးေပါက္ေပါ့ဗ်ာ၊ Pump ႏွစ္ခုရွိတာ တခုပ်က္တယ္ဆိုေတာ့ မနက္ (၆) နာရီကေန ည(၆) နာရီထိပဲ တကၠစီဆြဲစားေနရတာ ဘယ္လုိလုပ္ စီးပြားရွာရေတာ့မလဲ၊ တ႐ုတ္က လုပ္တဲ့ စက္အစုပ္ေတြပဲသုံးေနေတာ့ ဒုကၡေရာက္ၾကရတာပဲ” ဟု အဆုိပါတကၠစီေမာင္းသမားက ေျပာသည္။

စစ္အစိုးရက တကၠစီကားမ်ားႏွင့္ လိုင္းကားမ်ားအား CNG သဘာဝဓါတ္ေငြ႔ ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳရန္ အမိန္႔ထုတ္ ျပန္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားမွ ကားမ်ားမွာ CNG ဓါတ္ေငြ႔သုံးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။

“ဓါတ္ေငြ႔စေပၚတုန္းကေတာ့ လူေတြက ကိုက္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာင္းသုံးၾကတာ၊ (၇၀၀၀) အိုးတအိုးကိုမွ ၇၀၀ က်ပ္၊ အခု တအိုးကို ၂၅၀၀ က်ပ္ျဖစ္သြားၿပီ၊ CNG ေျပာင္းလဲသုံးေရာ ေစ်းက တက္တယ္၊ ဒီၾကားထဲ တကၠစီကားတိုင္း မီတာ အတင္းအက်ပ္တပ္ခိုင္းတယ္၊ ဒီမီတာဆိုတာကလည္း တကၠစီကားသမားေတြအတြက္ မကိုက္ဘူး၊ နားလည္မႈနဲ႔ ညိႇယူေနရတယ္” ဟု တကၠစီကားသမားေနာက္တဦးက ေျပာသည္။

စစ္အစိုးရအေနျဖင့္ ကမ္းလြန္သဘာဝဓါတ္ေငြ႔ ေျမာက္မ်ားစြာကို အျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ႏွစ္စဥ္တင္ပို႔မႈေၾကာင့္ ဝင္ေငြေျမာက္မ်ားစြာရရွိေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံအတြင္း ဓါတ္ေငြ႔ျပန္လည္ျဖန္႔ျဖဴးမႈမွာ လြန္စြာနည္းပါး ေနေသး သည္။

“ဘီလီယံနဲ႔ခ်ီၿပီး ဝင္ေငြေတြရေနတာေတာင္ ဓါတ္ေငြ႔ဆုိင္ျပန္ေဆာက္ေတာ့ တ႐ုတ္လုပ္စက္အစုပ္ေတြေၾကာင့္ ခဏခဏ ပ်က္ေနရတာေပါ့၊ တကၠစီသမားေတြၾကားထဲမွာေတာ့ တ႐ုတ္အားကို ဘာညာေပါ့ဗ်ာ၊ ေျပာေနၾကတာ မိုးကိုမႊန္ေနတာပဲ” ဟု ေျပာဆုိသြားခဲ့သည္။

'The Voice' ဂ်ာနယ္၏ေဖာ္ျပခ်က္အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕တည္းတြင္ CNG သဘာဝဓါတ္ေငြ႔သုံး အငွားယာဥ္ ၁၂,၀၇၂ စီးရွိသည္။ ယခုအခါ ဓါတ္ဆီေစ်းႏႈန္းမွာလည္း ဒီဇယ္ဆီေစ်းႏႈန္းထက္ က်ပ္ေငြ ၁၄၀၀ ခန္႔ ျမင့္တက္ သြား၍ ယခု ဓါတ္ဆီတဂါလံ က်ပ္ေငြ ၃၀၀၀ ျဖစ္ၿပီး ဒီဇယ္တဂါလံမွာ ၁၈၀၀ က်ပ္ျဖစ္သည္ဟု အဆုိပါဂ်ာနယ္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments: