DREAM ANGEL သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူအားလံုးကို DREAM ANGEL မွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္.........

Tuesday, March 10, 2009

ေရာင္နီသာတဲ့ ေန႔သစ္ဆီ

ေရႊအိမ္စည္
တနလၤာေန႔၊ မတ္လ 09 2009 15:25 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

ေရာင္နီသာတဲ့ ေန႔သစ္ဆီ

(က)

လူေတြနဲ႔ေ၀း ---- ေ၀း၊ ေ၀းတဲ့နယ္ေျမ

တေနရာရွိ----ရွိ၊ ရွိရာမယ္ေလ

နက္ရႈိင္းတဲ့ေတာရဲ႕ ရင္ခြင္မွာေပ်ာ္ေန

သဘာ၀ရဲ့ ရင္ေသြးငယ္ေတြ ----

(စိုင္းထီးဆိုင္၏ “ သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္“ သီခ်င္းမွ)

“အဟုန္း၀“ ရွာက ဘီးလင္းေခ်ာင္းအား ကားယားခြ၍ ထားသည္။ ေခ်ာင္း၏ ေရွ႕ဘက္ကမ္း၌လည္း အဟုန္း၀ရြာရွိသလို ေခ်ာင္း၏ ေနာက္ဘက္ကမ္းတြင္လည္း အဟုန္း၀ရြာ ရိွသည္။ ႏွစ္ရြာလံုးက ဘီးလင္းေခ်ာင္းအား ေမးတင္ထားၾကသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မဟုတ္၊ ဓားလြယ္ခုတ္သ႑ာန္ ရွိသည္။

အေနာက္ဘက္ကမ္းရြာက ျမစ္ညာဘက္ပိုက်ၿပီး အေရွ႕ဘက္ကမ္းရြာကမူ ျမစ္ေအာက္ဘက္ ပိုက်သည္။ အဟုန္း၀ အေနာက္ဘက္ ကမ္းရြာက ဘီးလင္းၿမိဳ႕ႏွင့္ ကမ္းတဖက္ထဲတြင္ ရွိသည္။ ဘီးလင္း-ဖာပြန္ ကားလမ္းႏွင့္လည္း နီးသည္။ ေခ်ာင္းႏွင့္ ကားလမ္းအၾကားရွိ “ေက်းေတာရြာ“။ ဘီးလင္းႏွင့္မူ ၇ မိုင္ခန္႔သာ ေ၀းၿပီး ျမင္းလွည္းႏွင့္ သြားလာရသည္။

အေနာက္ဘက္ကမ္းရြာက အေရွ႕ဘက္ကမ္းရြာထက္ အိ္မ္ေျခပိုမ်ားၿပီး ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ေနထိုင္ၾကသည္။ ေတာင္ထန္းၿခံလုပ္ငန္းမ်ား ရွိၾကသည္။ အမ်ားအားျဖင့္မူ ၾကံစိုက္ပ်ဳိးၾကသည္။ စပါးစိုက္လုိေသာ္လည္း စီမံကိန္းသီးႏွံအျဖစ္ ၾကံကိုသာ အာဏာပိုင္အဆက္ဆက္က စိုက္ခိုင္းသျဖင့္ ၾကံကိုသာ စိုက္ၾကရသည္။ ၾကံက စပါးေလာက္ ေတာင္သူတုိ႔အတြက္ တြက္ေျခမကိုက္။ မစိုက္မျဖစ္ အာဏာစက္ေၾကာင့္သာ စိုက္ေနၾကရသည္။

တံတားခါးက်ဳိးတပ္စခန္း အမွတ္ (၃) ေျချမန္တပ္ရင္း ဌာနခ်ဳပ္ႏွင့္ အဟုန္း၀ အေနာက္ဘက္ကမ္းရြာတုိ႔က ႀတိဂံတခု၏ အနားစြန္းမ်ားသဖြယ္ ေခ်ာင္းႏွင့္ ကားလမ္းၾကားတြင္ ရွိ၍ေနသည္။ ႏွစ္မိုင္၊ သံုးမိုင္ထက္ မကြာေ၀းၾက။ တပ္စခန္းႏွစ္ခုက ဘီးလင္း၊ ဖာပြန္ကားလမ္းေပၚတြင္ရွိၾကၿပီး ရြာက ေခ်ာင္းနေဘးတြင္ ရွိသည္။ ဘီးလင္းမွလာေသာ္ တံတားခါးက်ဳိး တပ္စခန္းအားလြန္လွ်င္ ကားလမ္းမွဖယ္ၿပီး ရြာသို႔သြားသည့္ လွည္းလမ္းရွိသည္။ လွည္းလမ္းက ၾကံခင္းမ်ားအား ျဖတ္၍ သြားသည္။

က်ေနာ္တို႔ ျမင္းလွည္းက တံတားခါးက်ဳိး တပ္စခန္းအား လြန္ခဲ့ၿပီ။ ဂိတ္မွ စစ္သားသည္ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္းလွည္းအား ခဏမွ်ၾကည့္ၿပီး လမ္းအားပိတ္ထားသည့္ ၀ါးတန္းဂိတ္တံတားအား ဖြင့္ေပး၏။ မည္သို႔မွ် မစစ္ေမး။ အဟုန္း၀ရြာသို႔သြားသည့္ လွည္းလမ္း၀သို႔ ေရာက္သည့္အခါ၌ က်ေနာ္တို႔ ျမင္းလွည္းေပၚမွ ဆင္းၾက၏။ တေယာက္ - ႏွစ္ေယာက္ - သံုးေယာက္။ က်ေနာ္တို႔႔၌ လြယ္အိတ္တလံုးသာ ပါသည္။ လြယ္အိတ္ထဲ၌က အ၀တ္အစား အပိုတစံုစီႏွင့္ ေငြအနည္းငယ္မွ်သာ ---။ ထားေတာ့ ။ တေပါင္းေနသည္ ေဖ်ာ့၍ ေဖ်ာ့၍ လာၿပီ။

က်ေနာ္တုိ႔ တခုေတာ့ စုိးရိမ္ေနသည္။ ရြာအတြင္း၌ စစ္တပ္ႏွင့္ မတိုးမိေစရန္။ ေတြ႔၍ ေမးလား၊ ျမန္းလား လုပ္လာလွ်င္လည္း ျပသာနာမရွိ။ က်ေနာ္တို႔ေျဖရန္ စိတ္ကူးထားၿပီးသာ အေျဖမ်ားက ရွိသည္။ ရြာအတြင္းသို႔ လွည္းလမ္းအတိုင္း ၀င္လာခဲ့သည္။ ရြာတြင္ စစ္ေၾကာင္းမရွိ။ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ၏ အမည္အား ေျပာ၍ ရြာသားတဦးအား ေမးရသည္။ သူညႊန္ျပသည့္အတုိင္း က်ေနာ့္မိတ္ေဆြ၏ အိမ္သို႔ ေရာက္သည္။ ပထမ၌ က်ေနာ္တို႔အား ေတြ႔ၿပီး က်ေနာ္မိတ္ေဆြသည္ အံ့ၾသေနသည္။ က်ေနာ္ကား အက်ဳိးအေၾကာင္းရွင္းျပၿပီး သူ႔ထံမွ အကူအညီ ေတာင္းသည္။

“အေရွ႕ဘက္ကမ္းကူးရင္ေတာ့ ဒီအတုိင္းကူးလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ အရင္လူလႊတ္ၿပီး သတင္းစံုစမ္းအံုးမယ္။ အခုတေလာ ဟုိေကာင္ေတြ အ၀င္အထြက္ အၿမဲရွိတယ္“

က်ေနာ့္မိတ္ေဆြေျပာသည့္ ဟုိအေကာင္ေတြဟူသည္မွာ ခလရ ၉၆ စစ္ေၾကာင္းႏွင့္ (သ က ဆ ဖ) ဟုေခၚေသာ ေသာင္းက်န္းသူ ဆန္႔က်င္ေရး အဖြဲ႔မ်ားအား ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္သည္။ အေရွ႕ဘက္ကမ္းတြင္မူ က်ေနာ္တုိ႔ ဟိုအေကာင္ေတြႏွင့္ ေတြ႔၍မရေတာ့။ အေနာက္ဘက္ကမ္းရြာမွာကဲ့သို႔ ရွင္းျပ၍လည္း မရႏိုင္။ ေခ်ာင္းျခားေသာ ဤအရပ္က ေကအင္ယူ တပ္မဟာ (၁) ၏ ေျပာက္က်ားေဒသ ျဖစ္ေနၿပီ။ န၀တအတြက္မူ စစ္ဆင္ေရး နယ္ေျမ။ အမဲေရာင္အရပ္။ ဤအတြက္ ဤအရပ္တြင္ က်ေနာ္တို႔ ဟိုေကာင္ေတြနဲ႔ ဆံုမိ၍ မရ။ ၾကိဳတင္၍ သတင္းစံုစမ္းၿပီးမွ က်ေနာ္တို႔အား က်ေနာ္မိတ္ေဆြမွ အေရွ႕ဘက္ကမ္းသို႔ လုိက္ပို႔ေပးရန္ စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေကာင္းကင္သည္ ပုဇြန္ဆီ အေရာင္အေသြးမွ ေဖ်ာ့၍လာသည္။ ၀ါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ----။ ထုိမွ မႈိင္းပ်ပ် ---။ အေရာင္မ်ား ေျပာင္းလဲ၍ သြားေတာ့သည္။

(ခ)


ေန၀င္ညကို ကူးျဖတ္ၿပီးမွ

ေရာင္နီသာတဲ့ ေန႔သစ္ကိုေရာက္မယ္

သံသရာလမ္းဟာ မေခ်ာေမြ႔တတ္ေတာ့

ရင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္ ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္ေရ ----

(ခင္ေမာင္တိုး၏ `“ ခြန္အားျဖည့္ မိငယ္`“ သီခ်င္းမွ)

တေပါင္း၊ တန္ခူးျဖစ္၍ ေခ်ာင္းျပင္သည္ ေရးသားနည္းၿပီး သဲေသာင္မ်ားျဖင့္ က်ယ္၍ေနသည္။ သဲေသာင္အတြင္းသို႔ မဆင္းမီ ကမ္းပါးစပ္ရွိ မိုးမခပင္ရိပ္အုပ္အုပ္မ်ား ေအာက္၌ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ေခတၱထုိင္ၿပီး ၿငိမ္၍ ေခ်ာင္းေရျပင္ႏွင့္ ဟုိဘက္ကမ္းဆီသို႔ စူးစုိက္၍ ၾကည့္၏။ လဆန္းရက္ လေရာင္သည္ ေရျပင္ႏွင့္ သဲေသာင္ေပၚသို႔ ယိုစီး၍ ဖိိတ္က်ေနသည္။ ေဘာ္ေငြေရာင္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေအာက္၌ အရာအားလံုးသည္ ၿငိမ္သက္ေန၏။ ေခ်ာင္းေရသည္ ေလးတြဲ႔စြာျဖင့္ စီးဆင္းေနသည္။ သဲေသာင္ႏွင့္ ျမစ္ျပင္အတြင္း လႈပ္ရွားမႈဟူသည္ ညင္းသြဲ႔စြာစီးဆင္းေနသည့္ ေရအလ်င္သာ။ အရာအားလံုးသည္ သက္ၿငိမ္ ---။ အေရွ႕ဘက္ကမ္းရြာဆီမွ ႏြားခေလာက္သံမ်ားအား ၾကိဳၾကား၊ ၾကိဳၾကား ၾကားရ၏။ အိမ္အျပန္ ေနာက္က်သည့္ ႏြား႐ိုင္းတို႔၏ ခေလာက္သံ ---။ တခါ တခါတြင္မူ ကာလသားမ်ား၏ သီခ်င္းဆုိသံကိုမူ ခေလာက္သံမ်ားၾကားမွ ၾကားရ၏။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ --- အေရွ႕ဘက္ကမး္ အဟုန္း၀ ရြာကေလးသည္ လေရာင္ဆမ္းသည့္ ညဥ့္ဦးယံ၌ မထူးျခား ---။ ဟိုေကာင္ေတြမရွိ။ သူတုိ႔ရွိပါက ရြာသည္ ဤသို႔မဟုတ္ ---။ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ၿငိမ္ေန၏။ ၀ပ္ေန၏။ တစျပင္ကဲ့သို႔ ---။

“က်ေနာ္တို႔ ကူးၾကရေအာင္“

က်ေနာ္တို႔အားလံုး မိုးမခ႐ုံအရိပ္မွ ထြက္၏။ ကမ္းပါးမွဆင္းၿပီး သဲေသာင္ျပင္အား ျဖတ္ၾက၏။ ေႏြရက္မ်ားျဖစ္၍ ေခ်ာင္းေရအား တိမ္သည္။ ဒူးဆစ္ျမဳပ္႐ုံသာရွိသည္။ လံုခ်ည္အား “မ“ ၿပီး ေရျပင္သုိ႔ ဆင္း၏။ လေရာင္သည္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး၏ ေက်ာေပၚ၌ ခိုစီး၍ လိုက္လာသည္။ ေရျပင္ထက္မွ လဆန္းရက္လသည္ က်ေနာ္အား ေမာ့ၾကည့္သည္။ က်ေနာ္ ေခါင္းေမာ့လိုက္သည့္အခါ၌ လဆန္းရက္လသည္ က်ေနာ္အား ငုံ႔ၾကည့္ျပန္သည္။ ကမ္းပါးထိပ္သို႔ က်ေနာ္တို႔ေရာက္သည့္အခါ၌ ရြာမွ ကေလးမ်ား၏အသံမ်ားကိုပင္ ၾကားရ၏။ ရြာသို႔သြားရာ လူသြားလမ္းက ကမ္းပါးႏွင့္ေမွးၿပီး ကပ္လ်က္သြားသည္။ တစ္တီတူးငွက္သည္ က်ေနာ္တုိ႔အား ျမင္ၿပီး လန္႔ေအာ္ျမည္ေတာ့သည္။ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွ ၀ဲ၍ ေအာ္ေနေသာ တစ္တီတူးငွက္၏ ျမည္သံက မရပ္ေတာ့---။

မွိတ္တုတ္ --- မိွတ္တုတ္ မီးေရာင္မ်ားက ဟုိမွ၊ သည္မွ ေတြ႔ရသည္။ ေရွ႕မွသြားေနေသာ က်ေနာ့္မိတ္ေဆြသည္ အိမ္၀င္းတခုအတြင္းသို႔ ၀င္လိုက္သည္။ အိ္မ္ရွင္အား က်ေနာ့္မိတ္ေဆြက ကရင္လို လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ က်ေနာ္တို႔က အိမ္ေရွ႕ သရက္ပင္အုပ္အုပ္၏ အရိပ္၌ လေရာင္ကြယ္၍ ေမွာင္ရိပ္ခိုကာ ရပ္ေနၾက၏။ က်ေနာ္႔မိတ္ေဆြႏွင့္ အိမ္ရွင္သည္ ကရင္လို ေျပာေနၾကသည္။ စကားသံအား ၾကားရေသာ္လည္း နားမလည္။ ခဏာၾကာလွ်င္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးလံုး က်ေနာ္တို႔ ရွိရာ သစ္ပင္အရိပ္ဆီသို႔ လာၾက၏။

“သူက ဒီရြာက `ဘီဘဲလ္ခို`ပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကိစၥ သူ ဆက္စီစဥ္ေပးလိမ့္မယ္“

က်ေနာ့္မိတ္ေဆြေျပာသည့္ `ဘီဘဲလ္ခို`ဟူသည္မွာ ကရင္လို ရြာလူၾကီးျဖစ္သည္ကို ေနာင္မွ က်ေနာ္တို႔ သိလာၾကရသည္။ ဤရြာ၌ ရြာလူၾကီးအား ႏွစ္ေယာက္ထားၾက၏။ တေယာက္က န၀တအာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရန္ျဖစ္ၿပီး၊ တေယာက္က ေကာ္သူေလး အာဏာပိုင္တို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံရန္ ျဖစ္သည္။ ယခု က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ ေတြ႔သည့္ ရြာလူၾကိီးက ေကာ္သူေလး အာဏာပိုင္တို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံမည္႔သူျဖစ္မည္။ က်ေနာ္က ဆက္သြယ္လိုသည့္ ေကအင္ယူမွ `ပဒို` တေယာက္၏ အမည္အား `ဘီဘဲလ္ခို`ကို ေျပာသည္။ သူက ---

“မနက္ျဖန္က်မွ ဆက္သြယ္တာေပါ့။ ဒီညေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မဲနေခါင္း ရြာဘက္ တက္အိပ္တာ ေကာင္းမယ္။ ဒီမွာက အခ်ိန္မေရြး ဟုိေကာင္ေတြ ၀င္ထြက္ၾကတယ္။ စိတ္မခ်ရဘူး“

သူ႔စကားအရ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီည ခရီးဆက္ၾကရဦးမည္။ မဲနေခါင္းရြာက အဟုန္း၀ရြာ၏ အထက္ပိုင္းတြင္ ရွိသည္။ ဘီးလင္းေခ်ာင္းေဘးတြင္ပင္ ရွိေသာ္လည္း ရြာပတ္၀န္းက်င္က ကြင္းမဟုတ္။ ေတာေတာင္လွ်ဳိေျမာင္းတို႔ ရွိသည္။ န၀တစစ္ေၾကာင္းမ်ားလည္း ႐ုတ္တရက္ ၀င္ထြက္လႈပ္ရွားမရဲ။ က်ေနာ္တို႔အဖို႔ လံုၿခံဳမႈရွိသည္ဟု ဆုိရမည္။ က်ေနာ္တို႔ အဟုန္း၀ရြာမွ ထြက္ခဲ့၏။ လမ္းျပသည္ ပုဆုိးတထည္အား ပုခံုးေပၚတင္၍ အေရွ႕မွ ေလွ်ာက္သည္။ သူ႔ေနာက္မွ က်ေနာ္တို႔ ----။ က်ေနာ္တို႔ ရြာသို႔ ၀င္ခဲ့ေသာ လမ္းဘက္ဆီမွ ေခြးေဟာင္သံ စူးစူး၀ါး၀ါးအား ၾကားရသည္။ က်ေနာ္တို႔ ေျခလွမ္းမ်ား ျမန္လာသည္။ စစ္ဆင္ေရးနယ္ေျမ၌ လက္နက္ရွိေသာ ရန္သူအား လက္နက္မရွိေသးသည့္ က်ေနာ္တို႔ မရင္ဆုိင္လိုေသး --- ။ ၾကံခင္းမ်ားအား တခင္းၿပီး တခင္း ျဖတ္ေက်ာ္ရ၏။ လေရာင္ကိုမူ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာပိုး၍ ထားဆဲ---။

(ဂ)

ပိုင္ဆိုင္တာအားလံုး စြန္႔ကာေလ

မနာလိုစရာလည္းဘဲ မရွိေတာ့ေပ

ဘယ္သူမဆို အားလုံးတန္းတူေန

ညီအကိုလို ၾကင္နာမႈနဲ႔ေလ

ေလာကအသစ္တခု တည္ေန ----

(စိုင္းထီးဆိုင္၏ “သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္“ သီခ်င္းမွ)

`ေစာဖားကလိုး` က က်ေနာ္ႏွင့္ အလယ္တန္းထိ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း။ ယခုမူ သူက ေကအင္ယူသို႔ ၀င္ၿပီး ကရင္႔လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအား လုပ္ကိုင္ေနသည္။ ေကအင္ယူ တပ္မဟာ (၁) မဲနေခါင္းနယ္ေျမ၏ အကြက္မႉး။ က်ေနာ္တို႔ `ေစာဖားကလို`တို႔ အဖြဲ႔ထံတြင္ ေရာက္ေနသည္မွာ ၃ ရက္ ရွိၿပီ။ မဲနေခါင္းေခ်ာင္း႐ိုးေဘး ၾကံခင္းေစာင့္တဲေလးတြင္ ျဖစ္သည္။ မဲနေခါင္းေခ်ာင္းက ဘီးလင္းျမစ္အတြင္းသို႔ စီး၀င္သည့္ ႐ိုးငယ္ေလးမွ်သာ ---။ မိုးအခါတြင္ ေရျပည့္ၿပီး ေႏြဦးမွစ၍ ႐ိုးငယ္အတြင္း ေရမရွိေတာ့။ ဟိုတကြက္၊ သည္တကြက္ ေရအုိင္ငယ္မ်ားသာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ေန႔ခင္းဘက္မ်ားတြင္ ေရေခ်ာင္းငယ္မ်ားအတြင္း ဆင္း၍ ငါးဖမ္းၾက၏၊ အိုင္ပက္ၾက၏။ ငါးႏုတ္ကေလးမ်ားလည္း ရတတ္ၾက၏။ အမ်ားအားျဖင့္မူ ဖားတပိုင္း၊ ငါးတပိုင္းမ်ားကိုသာ အရမ်ား၏။ ဖားေလာင္းမ်ားက လက္မခန္႔ပင္ ရွိ၏။ အေရာင္က ညိဳမဲမဲ။ ေရစင္ေအာင္ ေဆးေသာ္လည္း အခြ်ဲက မေပ်ာက္။ ဖားေလာင္းမ်ားအား သရက္သီးအစိမ္းႏွင့္ ခ်က္စားၾကသည္။ ခ်က္သည္ ဆိုေသာ္လည္း ဆီမပါ။ `ဟန္းေကာ္`တြင္ အခ်ဳိမႈန္႔ ဆားခပ္၍ ျပဳတ္ျခင္းမွ်သာ ---။

ဤရက္အတြင္း က်ေနာ္တို႔ `လူ` တေယာက္အား ရွာေနၾကသည္။ ` ဘီဘဲလ္ခို`မ်ား၊ ကင္းသမားမ်ားကိုလည္း လူလႊတ္၍ ရွာခိုင္း၏။ လမ္းေလွ်ာက္ စကားေျပာစက္မွလည္း ေစာဖားကလို`မွ ေကအင္ယူ၏ အျခားစက္မ်ားသုိ႔ ေမး၍ရွာ၏။ မေတြ႔။ ေပ်ာက္ေန၏။ သူက က်ေနာ္တို႔ထက္ တရက္ၾကိဳတင္ ထြက္ခဲ့သည္။ ေခ်ာင္းကူး၍ အေရွ႕ဘက္ကမ္းသို႔ ေရာက္ခဲ့ၿပီကိုမူ က်ေနာ္တို႔ ၿမိဳ႕မွ မထြက္မီ ကတည္းက သိသည္။ အေသအခ်ာပင္ ---။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ေန႔႔၌ သူ႔့့့့့့႔ေနာက္သို႔ အမီလိုက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဤသို႔ထြက္ရန္ အစီအစဥ္အားလံုးက က်ေနာ္တို႔၏ အစီအစဥ္ပင္။ ေကအင္ယူႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရယူမႈ၊ ဆက္သြယ္ေပးမည့္လမ္းျပ၊ ထြက္ခြာမည့္လမ္းေၾကာင္း အားလံုးအား က်ေနာ္တုိ႔ပင္ စီမံခဲ့ၾက၏၊ သူက အၾကမ္းဖ်င္းမွ်သာ သိ၏။ ဘယ္ရြာကို သြားမည္ဟူ၍မွ်သာ ---။ အေသးစိတ္ကုိမူ မသိ။ သူႏွင့္ က်ေနာ္တို႔အားလံုး အတူတူထြက္ၾကရန္ စီမံထားၾက၏။ ဤအတြင္းသူက အစုိးရိမ္လြန္ၿပီး တစ္ေယာက္တည္းထြက္သြားခဲ့၏။

ယခုမူ ၄ ေျမာက္ခဲ့ၿပီ။ သူ႔သတင္းအား လံုး၀မရေသး။ ေကအင္ယူမွ မည္သည့္အဖြဲ႔ႏွင့္မွ်လည္း ေတြ႔သည္ဟု မၾကားရ။ ရြာသားမ်ား ေတြ႔ခဲ့သည္ဟူ၍လည္း သတင္းမရ။ သူဘယ္ေရာက္လုိ႔ေနမည္နည္း။ မတတ္ႏို္င္---။ ျဖစ္ႏို္င္သည္က ႏွစ္လမ္းရွိသည္။ ေကအင္ယူႏွင့္ အဆက္အသြယ္ မရသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းသို႔ လွ်ဳိ႕၀ွက္စြာ ျပန္၀င္သြားၿပီး တေနရာရာတြင္ ေရွာင္ေနသည္လား။ ဒါမွမဟုတ္ န၀တစစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တုိးမိၿပီး အဖမ္းခံရသြားၿပီလား။ ၿမိဳ႕ရွိ သူ႔ေနအိမ္ကိုေတာ့ ျပန္၍မရ။ အဖမ္းခံရမည္သာ။

အန္အယ္လ္ဒီ၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တဦးျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕၏ စည္း႐ုံးေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒တဦးျဖစ္သည့္ သူသည္ ေကာ္မရွင္သို႔ ၿမိဳ႕နယ္ စည္း႐ုံးေရးအမႈေဆာင္စာရင္း လိမ္ညာ၍ တင္သည္ဟူသည့္ စြဲခ်က္ႏွင့္ သူ႔အား ႐ုံးတင္မည္ကို က်ေနာ္တုိ႔ ၾကိဳတင္သိထားၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ ေလ်ာ့သြားေသာ ၿမိဳ႕နယ္စည္း႐ုံးေရး အမႈေဆာင္အခ်ဳိ႕၏ ေနရာတြင္ အသစ္ေရြးခ်ယ္သည့္ အမႈေဆာင္အမည္စာရင္း အသစ္အား ေကာ္မရွင္သို႔ ဥကၠ႒အေနျဖင့္ လက္မွတ္ထိုးၿပီး သူတင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို န၀တမွ အမည္စာရင္းႏွစ္ခု မတူညီ၍ လိမ္ညာျခင္းျဖစ္သည္ဟူ၍ စြပ္စြဲၿပီး ဖမ္းရန္ျဖစ္သည္။ အန္အယ္လ္ဒီ၏ လိုင္းသံုးလိုင္း မဟာဗ်ဴဟာအလြန္ န၀တမွ အန္အယ္လ္ဒီအား ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ထိ ထုိးစစ္ဆင္လာေသာ စစ္္ဆင္ေရးျဖစ္သည္။

သူ႔သတင္း အတိအက် မရဘဲ က်ေနာ္တို႔ ဤအနီးအပါးမွ ထြက္ခြာသြား၍ မရ။ မာနယ္ပေလာသို႔ တက္သြား၍ မျဖစ္။ သူ႔သတင္းအား တိတိပပ သိရမွသာ က်ေနာ္တို႔ ဘာဆက္လုပ္၍ ရမည္ကို ဆံုးျဖတ္ရမည္။ `ေစာဖားကလိုး`ႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ယာယီစခန္းခ်ေနထိုင္သည့္ တဲငယ္သည္ မဲနေခါင္းေခ်ာင္း႐ိုး၏ ကမ္းပါးထိပ္တြင္ပင္။ ႐ိုးေခ်ာင္း၏ တဖက္ကမ္းပါးသည္ က်ေနာ္တို႔ရွိသည့္ဘက္ထက္ နိမ့္သျဖင့္ က်ေနာ္တုိ႔က အေပၚစီးမွ ေနရာယူထားသကဲ့သို႔ ရွိ၏။ ေရမရွိေတာ့ေသာ္လည္း ေခ်ာင္း႐ိုးကမ္းပါး ေစာက္နက္သျဖင့္ အလြယ္တကူ တဖက္ကမ္းမွ ကူးမလာႏိုင္။ တဖက္ကမ္း၏ ဟုိမွာဘက္တြင္လည္း ဖုန္းဆိုးေတာမ်ားသာရွိ၍ မ်က္ကြယ္၊ က်ည္ကြယ္မွ်ပင္မရ။ က်ေနာ္တို႔က အေပၚစီးမွ ၾကဳိတင္ေတြ႔ျမင္ႏို္င္သည္။

ညေန ၃ နာရီ၀န္းက်င္တြင္ ပံုမွန္ ညေနစား စားၾကၿပီးျဖစ္သည္။ မနက္စာကိုမူ ၇ နာရီိိခန္႔တြင္ စားၾက၏။ တဲေဘး၌ မိုးကာစအား ျဖန္႔ခင္း၍ ဟန္းေကာမ်ားအတြင္းမွ ထမင္းကိုပံု၏။ ထိုေနာက္ --- ႏွမ္းငပိ။ ၿပီးလွ်င္ --- က်ေနာ္တို႔.၏ ဟင္းလ်ာျဖစ္သည့္ ဖားေလာင္းႏွင့္ သရက္သီး။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ၀ိုင္းထုိင္၍ စားၾက၏။ ထမင္းပူပူ၊ င႐ုတ္သီးစပ္စပ္ႏွင့္ သရက္သီးခ်ဥ္ခ်ဥ္ႏွင့္ ဖားေလာင္း ခြ်ဲခြ်ဲ ---။ ေခ်ာင္းကမ္းပါးတဖက္ ဖုန္းဆုိးေတာမွ လက္နက္ကိုင္စစ္သား တေယာက္အား ရိပ္ခနဲ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ `ပိြဳင့္`ေျပးလာသူျဖစ္မည္။

`ေစာဖားကလို`သည္ သူ႔ေဘးမွ ကာဘုိင္ ႐ိုင္ဖယ္ေသနတ္ကို ဆြဲၿပီး ကမ္းပါးထိပ္ရွိ သစ္ပင္ေဘးသို႔ ေျပး၍ ၀ပ္လိုက္သည္။ သူ႔ရဲေဘာ္ႏွစ္ေယာက္သည္လည္း သူႏွင့္ယွဥ္၍ ေနရာယူၿပီး တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ၾကည့္ေနၾကသည္။ က်ေနာ္၏ အသိက က်ေနာ့္အား ညႊန္ၾကားေန၏။ ေနရာယူရန္ ---။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ့္ ခႏၶာကိုယ္မ်ားက မလႈပ္ရွား---။ ထမင္း၀ုိင္းတြင္ ထုိင္လ်က္ရွိေနေသး၏။ တဖက္ကမ္းဖုန္းဆုိးေတာမွ လက္နက္ကိုင္စစ္သားမ်ား ေပၚလာျပန္သည္။ တေယာက္၊ ေနာက္ -- တေယာက္ ။ ပစ္ခတ္သံကိုမူ မၾကားရ။ က်ေနာ္က လႈပ္၍မရေသး။

“လူမွားမယ္၊ လူမွားမယ္။ `ေက်ာ္ဖားလူ` လူေတြ“

`ေစာဖားကလိုး` က သူ႔ရဲေဘာ္မ်ားအား ေျပာရင္း သစ္ပင္ကြယ္မွ ျပန္ထထားသည္။ ဤအခ်ိန္ထိ က်ေနာ္တုိ႔က လႈပ္ရွား၍မရေသး။ ထမင္းလုတ္အား လက္တြင္ ဆုပ္လ်က္---။ တဖက္ကမ္းမွ ရဲေဘာ္မ်ား ေခ်ာင္း႐ိုးငယ္အား ကူးလာၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ ထမင္း၀ိုင္းေဘးတြင္ပင္ ထုိင္ၾက၏။ သူတုိ႔ကိုင္သည့္ လက္နက္မ်ားတြင္ န၀တ စစ္တပ္မွ သံုးသည့္ ဘီေအ ၆၃ ေမာင္းျပန္႐ိုင္ဖယ္မ်ားလည္း ပါသည္။ ယူနီေဖာင္းက ညိဳပုတ္ပုတ္ ----။ လက္ေမာင္းတံဆိပ္မွာမူ မပါ။ `ေက်ာ္ဖားလူ`အဖြဲ႔က ေကအင္ယူ၏ ေဒသခံ ျပည္သူ႔ ေျပာက္က်ားတပ္ဖြဲ႔ ျဖစ္သည္။ ဤနယ္တြင္ေတာ့ တုိက္ခိုက္ေရးတြင္ နာမည္ရသည့္ အဖြဲ႔ျဖစ္သည္။ `ေက်ာ္ဖားလူ`ႏွင့္ `ေစာဖားကလိုး`တို႔ ကရင္လို ေျပာေနၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔က နားမလည္။ ထမင္းကိုသာ ဆက္၍ စားေနၾကသည္။ ကရင္လိုေျပာၿပီး `ေစာဖားကလို`က က်ေနာ့္အား ဗမာလို ျပန္ေျပာသည္။

“မနက္က အဟုန္း၀နဲ႔ ေျမာက္သူေ႒းကုန္းၾကားက ေတာင္းထန္ေတာထဲမွာ အသားျဖဴျဖဴပိန္ပိန္နဲ႔ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္ကို `ေက်ာ္ဖား လူ` တုိ႔ အဖြဲ႔က ေတြ႔လို႔ ေမးျမန္းၾကည့္တယ္။ ဘာမွ ေမးလုိ႔ မရဘူး။ နာမည္လည္း မေျပာဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔လြယ္အိတ္ထဲမွာ အဂၤလိပ္စာအုပ္ရယ္၊ မွတ္တမ္းစာအုပ္တအုပ္နဲ႔ တုိက္ပံု အကၤ်ီေတြ ေတြ႔တယ္---၊ ဒါနဲ႔ ----“

`ေစာဖားကလိုး`က သူ႔စကားကုိ `ဒါနဲ႔` ႏွင့္ ရပ္ထား၏။ က်ေနာ့္ရင္ထဲ ထိတ္သြား၏။ ဒါနဲ႔ -- ဘာျဖစ္သလဲ ---။

“ဘာမွ ေမးလို႔မရလို႔ ဖမ္းၿပီး၊ ဗိုလ္မိေခ်ာင္းဆီ သြားပို႔ခဲ့တယ္“

ဗိုလ္မိေခ်ာင္းက ေကအင္ယူ တပ္မဟာ (၁)၊ သထံုခ႐ိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၏ သထံုၿမိဳ႕နယ္ ဥကၠ႒ ျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔က သူ႔ထံသို႔လည္း က်ေနာ္တုိ႔ ရွာေနသူ၏ ပံုပန္းသ႑ာန္ႏွင့္ အက်ဳိးအေၾကာင္းအား ဆက္သြယ္ေရးစက္ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားထားၿပီးၿပီ။ စိုရိမ္စရာမရွိေတာ့ ---။ က်ေနာ္တို႔၏ အမတ္မင္းအား ျပန္ေတြ႔ၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ သံုးေယာက္ တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးႏုိင္ၾကေတာ့၏။ ဖားေလာင္းတေကာင္အား ဟန္းေကာအတြင္းမွ ခပ္၍ စားလုိက္၏။ လည္ေခ်ာင္းအတြင္း ခြ်ဲ၍၀င္သြား၏။ ဗိုလ္မိေခ်ာင္းတို႔က က်ခပ္ေခ်ာင္း ေတာင္ေပၚတြင္ စခန္းခ်ေနၾကသည္။

(ဃ)

ဒီကမၻာမွာ စစ္ ---- စစ္၊ စစ္မျဖစ္ရာေျမ

တေနရာရွိ ---ရွိ၊ ရွိရမယ္ေလ

ထာ၀ရၿငိမ္ခ်မ္းမႈရွာကာ ေပ်ာ္ရႊင္ေန

သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္ေတြ ----

(စိုင္းထီးဆုိင္၏ `သဘာ၀ရဲ႕ ရင္ေသြးငယ္`သီခ်င္းမွ )

က်ခပ္ေခ်ာင္းေတာင္ေပၚသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေတာင္႐ိုးအတုိင္း ေလွ်ာက္၏။ ေတာင္ေပၚသို႔ ေရာက္လွ်င္ ဘီးလင္းၿမိဳ႕အား လွမ္းျမင္ရသည္။ သဲသဲကြဲကြဲမဟုတ္။ ဤအရာက ေစ်း၊ ဟုိအရာက စာသင္ေက်ာင္း၊ သည္အရာက ေဆး႐ုံဟူ၍ ခြဲျခား၍ ရသည္။ ေတာင္႐ိုးေပၚမွတဆင့္ သြယ္ဆင္းသြားေသာ ေတာင္ႏွာေမာင္အတုိင္း ဖဲ့၍ဆင္းၾကသည္။ ဤအတုိင္း ဆက္သြားပါက က်ခပ္ေခ်ာင္းရြာသို႔ ေရာက္္မည္။ က်ေနာ္တို႔က ရြာဆီသို႔ မသြား---။ (ဂ)ငယ္သ႑ာန္ ျပန္၍ ေကြ႔ပတ္ေနသည့္ လက္ေမာင္းသြယ္ ေတာင္႐ိုးအတုိင္း ေလွ်ာက္ခဲ့၏။ ၀ါး႐ုံေတာမ်ားအတြင္းသို႔ တိုး၀င္ခဲ့ၾက၏။ လူသြားလမ္းဟူ၍ မေတြ႔ရေတာ့----။ လမ္းေဖ်ာက္ထားသည္လား။ ၀ါးရြက္ေၾကြမ်ား ဖံုးလႊမ္း၍ လမ္းမေတြ႔ရေတာ့သည္လား။ မေျပာတတ္။

၀ါး႐ုံပင္ေအာက္၌ ေကအင္အယ္လ္ေအ ရဲေဘာ္ေလးႏွစ္ဦး ကင္းေစာင့္ေနသည္ကိုမူ ေတြ႔ရ၏။ သူုတို႔ ႏွစ္ေယာက္၏ အေနာက္၌ ေနာက္ထပ္ သံုးေယာက္ကုိ ေတြ႔ရျပန္သည္။ RPG နံပါတ္ ၅ တလက္အား သူတုိ႔ထဲမွ တေယာက္က ကိုင္ထားသည္။။ ကင္းရွည္ထုတ္ထားေသာ ကင္းတပ္စိတ္တစိတ္ျဖစ္မည္။ က်ေနာ္တုိ႔လာမည္ကို ၾကိဳသိ၍လားမသိ။ သူတုိ႔ မည္သို႔မွ် ေမးျမန္းျခင္းမရွိ။ ကင္းတပ္စိတ္ကုိ လြန္ခဲ့သည္။ ၀ါး႐ုံရိပ္မ်ားေအာက္၌ ေကအန္အယ္လ္ေအ ရဲေဘာ္္မ်ားအား ေတြရ၏။ ဟိုနားတစု၊ သည္နားတစု။ တခ်ဳိ႕က ပုခတ္ေပၚတြင္ လဲေလ်ာင္း၍ နားေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕က ထမင္းစားလ်က္----။

ေနေပ်ာက္မ်ားက ၀ါးရြက္မ်ားအၾကားမွ ခုန္ဆင္း၍ သူတို႔အေပၚသို႔ ျဖန္႔ၾကဲထား၏။ `ေအာ္ေမ` ဟူ၍ ထမင္းစားေနသူမ်ားက က်ေနာ္တို႔အား ထမင္းစားေခၚၾက၏။ ၁၀၀ ေက်ာ္ခန္႔ရွိေသာ စစ္ေၾကာင္းသည္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ေရာက္ေတာ့ ဗိုလ္မိေခ်ာင္းတုိ႔ ထမင္းစားေနၾကသည္။ ဗိုလ္မိေခ်ာင္းတို႔ႏွင့္အတူ သူလည္း ထမင္းစားေနသည္။ က်ေနာ္တို႔ သူ႔အနားတြင္ ၀င္ထုိင္လိုက္ၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ကို ျမင္၍ သူ႔ မ်က္လံုးသည္ ၀င္းလက္သြားသည္။ ၿပီးလွ်င္ ---။ က်ေနာ္တို႔အား ၾကည့္ေနေသာ သူ႔အၾကည့္က မႈန္မႈိင္းသြားျပန္သည္။ သူ႔အၾကည့္ကို က်ေနာ္ အားမရ။ ၃-၄ ရက္အတြင္း သူသည္ `က်ဳံ႕` က်သြားသည္။ ပိန္ပါးေသာ ခႏၥာသည္ ေအာက္ခံအကၤ်ီမပါေသာ တုိက္ပံု အကၤ်ီအနက္ေရာင္ေအာက္၌ ေသးငယ္သြားသည္ဟု ထင္မိ၏။ လက္ေကာက္၀တ္ေနရာ၌ ၾကိဳးရာအစင္းေၾကာင္းသည္ ျဖဴေသာ သူ႔အသား၌ ထင္းေနသည္။ က်ေနာ္က မ်က္လံုးအၾကည့္ လႊဲလိုက္၏။ `ဟ`ေနသည့္ တုိက္ပံုအကၤ်ီေအာက္မွ သူ၏ရင္သည္ မို႔လာလိုက္၊ ခ်ပ္သြားလိုက္ႏွင့္ လႈပ္ရွားမႈ ျမန္ေနသည္။

သူႏွင့္ ျပန္ဆံုၿပီျဖစ္၍ က်ေနာ္္္တို႔၏ ခရီး ဆက္ၾကရေတာ့မည္။ မာနယ္ပေလာဆီသို႔ ----။ မာနယ္ပေလာက တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစုမ်ားတုိ႔ ေပါင္းဆံုစုစည္းရာအရပ္ ---။ ၿစစ္တုိက္ေလယာဥ္ အုပ္စုတစု ပ်ံသန္းလာေသာ အသံမ်ား ဆူညံစြာ ၾကားရ၏။ PC-6 / PC-7 အမ်ဳိးအစား စစ္တုိက္ေလယာဥ္မ်ား ----။ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွ ျဖတ္ပ်ံသြားၾကသည္။ ထြီးပါး၀ီးက်ဳိး၊ ေနာ္တ၊ မယ္ေညာခီးႏွင့္ မာနယ္ပေလာ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမမ်ားသို႔ စစ္အုပ္စုမွ ထိုးစစ္ဆင္ရန္ ပ်ံသန္းသြားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ျပည္တြင္းစစ္အား ေလေၾကာင္းမွပင္ စစ္ဆင္၍ တိုက္ေနၾကပါပေကာလား။

No comments: