DREAM ANGEL သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူအားလံုးကို DREAM ANGEL မွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါတယ္.........

Wednesday, March 11, 2009

မန္မာမင္းမ်ားဇာတာႏွင္႔သန္းေရႊပ်က္ကိန္း


မတ္လ(၁၁) ရက္၊ ၂၀၀၉

ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို ေမြးဖြားၿပီး (၇) ရက္အၾကာတြင္ ေကာ႑ညပုဏၰားမွ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ အမွန္စင္စစ္ ဘုရားျဖစ္မည္ဟု လက္ညိႇဳးတေခ်ာင္းကိုေထာင္ကာ တခြန္းတည္းေသာ ေဗဒင္ကို ေဟာေလသည္။ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးသည္ သားေတာ္သိဒၶတၳမင္းသား ဘုရားမျဖစ္ေစရန္ မင္းသား၏ နန္းေတာ္တြင္ အသက္ႀကီးသူ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အမႈေတာ္မထမ္းေစဘဲ ငယ္ရြယ္ႏုပ်ိဳသူ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုသာ အမႈေတာ္ ထမ္းေစလ်က္ အိုေသာသူ၊ နာေသာသူမ်ားကို သိဒၶတၳမင္းသား မေတြ ့မျမင္ရေစရန္ ေရွာင္ရွားေစပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ကံအေၾကာင္းတရားတို႔၏ စီမံရာကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္တရားတို႔၏ အက်ိဳးေပးသေဘာကိုကား မည္သူတဦးတေယာက္ကမွ် တားဆီးပိတ္ပင္၍ ရ႐ိုးထံုးစဥ္မရွိသည့္အတြက္ နတ္တို႔ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ နိမိတ္ႀကီး ေလးပါးကိုအေၾကာင္းခံကာ ေတာထြက္ရဟန္းျပဳ ဘုရားျဖစ္ခဲ့ရသည္သာ။

ေရွးအခါက လူတေယာက္သည္လည္း ေသမွာကိုေၾကာက္ရြံ႕သျဖင့္ ေရလံုေသတၱာတလံုးျပဳလုပ္ၿပီး ပင္လယ္ထဲကို ဆင္းကာပုန္းေအာင္းေနစဥ္ ေသမင္းက ထိုသူကိုလိုက္ရွာရင္း ပင္လယ္ထဲက ေသတၱာကိုဆြဲထားသည့္ႀကိဳးကို ခလုတ္တိုက္မိ၍လဲေလေသာ္ ႀကိဳးစကိုဆြဲရင္းဆြဲရင္းျဖင့္ ေသတၱာတလံုးကိုေတြ႔၍ ဖြင့္ၾကည့္ရာ ေသမွာေၾကာက္၍ ပုန္းေနသူကိုေတြ႔သျဖင့္ ေသမင္းက ထိုသူကို ေသရြာသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကံတရားတို႔
အက်ိဳးမေပးခင္ ေရွာင္လြဲ၍ရေသာ္လည္း တကယ္အက်ိဳးေပးလာေသာအခါမူကား ဘယ္သူမွ် တားဆီးပိတ္ပင္၍ မရႏိုင္ပါ။

မိမိတို႔ ျပဳလုပ္ၿပီးေသာ ကံတရားႏွင့္ ျပဳလုပ္ေနေသာကံတို႔၏ အက်ိဳးေပးကသာ အဓိကျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာ့စကားပံု တြင္လည္း “ကံစီမံရာသာ” “ကံတူအက်ိဳးေပး” ဟု ေျပာၾကသည္မဟုတ္ပါလား။ ဤသို႔ဆိုပါလွ်င္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေသာ မေကာင္းမႈအမ်ားစုကို ေကာင္းမႈတခုျပဳၿပီး ေက်ပါေစလို႔ ဆုေတာင္း႐ံုေလာက္ႏွင့္ေကာ ပေပ်ာက္ႏိုင္႐ိုး ရွိႏိုင္ပါ့မလား။ အဇာတသတ္မင္းႀကီးသည္ သာသနာေတာ္အတြက္ ဘုရားေပါင္းမ်ားစြာကို ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း “ဖခင္ကိုသတ္ေသာ” ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ အဝီစိငရဲကို သြားခဲ့ရသည္သာ။

သံဃာကိုသတ္ၿပီး ယၾတာေဆာင္ ဘုရားကိုတည္႐ံုမွ်ျဖင့္ အဘယ္မွာမေကာင္းမႈကို ကာကြယ္ႏိုင္ပါမည္လဲ။ နအဖ က ေနျပည္ေတာ္မွာ ဘုရားတည္ၿပီး တိုင္းျပည္ကို ကၽြန္ျပဳေနတာပါလို႔ ေျပာရင္ သိပ္႐ိုင္းတယ္လို႔ ေျပာၾကမလား။

ယခုႏွစ္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ (၁၃၇၀)၊ ခရစ္၂၀၀၉ ခုဟာ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ေမာ္ကြန္းသစ္ေတြ ေရးထိုးမယ့္ ႏွစ္တႏွစ္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ျမန္မာ့သမိုင္း ကၽြြမ္းက်င္သူမ်ားႏွင့္ ျမန္မာေဗဒင္ပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုအရ ျမန္မာမင္းဆက္မ်ားဟာ “အ” မွာစၿပီး “သ” မွာဆံုးတယ္လို ့ဆိုၾကပါတယ္။ ဟုတ္လည္းဟုတ္ေနတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။

အေနာ္ရထာစခဲ့တဲ့ ပုဂံေခတ္ဟာ သီဟပေတ့မင္းလက္ထက္မွာ ဆံုးခဲ့ၿပီး၊ အေလာင္းမင္းတရားစခဲ့တာကလည္း
သီေပါမွာဆံုးခဲ့ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးကိုယူခဲ့တာက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုေတာ့ သန္းေရႊမွာအဆံုး ဆိုတာ ကလည္း သမိုင္းက ေျပာလာပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တူညီမႈေတြရွိေနတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါဦးမယ္။ အကုန္လံုး “မင္း” ဆိုတဲ့ဘြဲ႔ကို ခံထားၾကသူျဖစ္ေပမယ့္ အစႏွင့္အဆံုးကိုၾကည့္ရင္ ေအာင္ဆန္းဟာလည္း “ဗိုလ္ခ်ဳပ္” ျဖစ္ေနသလို သန္းေရႊကလည္း “ဗိုလ္ခ်ဳပ္” ပါပဲ။ ေနာက္ထပ္တူေနတာေတြကလည္း မင္းအားလံုးမွာ ေဗဒင္ပညာရွိေတြကို ေမြးျမဴခဲ့ၾကတာပါပဲ။

၁၂၂၈ ခုႏွစ္မွာ သီေပါမင္းဟာ ေဗဒင္အခါေတာ္ေပး ဦးပုညရဲ႕ တြက္ခ်က္မႈေတြေၾကာင့္ (ျမင္ကြန္းႏွင့္ျမင္းခံုတိုင္) တို႔ကို သတ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ နအဖေခတ္မွာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တင္ဦး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ၫြန႔္ အေရးေတာ္ပံုမ်ားဟာ ေဗဒင္အခါေတာ္ေပးေတြအရဆိုရင္ေရာ ျငင္းလို႔ရႏိုင္ပါ့မလား။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဇာတာကို ယေန႔ ဇာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရွးအရင္က ဇာတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာင္းလဲမႈ မရွိပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အရင္တုန္းက “ဗမာ” အခု “ျမန္မာ” ဆိုေတာ့လည္း ေန႔နံသေဘာအရ အတူတူသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဇာတာကိုတည္ၿပီး မင္းတို႔၏ ဇာတာနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရတာ အရမ္းလြယ္ကူပါတယ္ဟု မႏၲေလးမဟာသႀကၤန္စာေရးေနတဲ့ ဆရာတဦးက ေျပာဖူးပါေသးသည္။

အားလံုးလက္လွမ္းမီေသာ သီေပါမင္းလက္ထက္ကေန ဇာတာဖြဲ႔တြက္ၾကည့္ေသာ္ သီေပါမင္း၏ ေမြးသကၠရာဇ္မွာ ၁၂၂၀ ခုျဖစ္ၿပီး ထီးနန္းက်ေသာႏွစ္ “ဦး၊ ေကာင္း၊ လိမ္၊ ထုတ္” သီေပါျပဳတ္ (မင္းဆက္ျပဳတ္) ဆိုသည့္အတြက္ ေၾကာင့္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။ သီေပါမင္းဇာတာႏွင့္ သူ၏ နန္းသက္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ေသာ္ “စစ္” အဂၤါသည္ ပုတိႏွင့္ မရဏတို႔တြင္ က်ေရာက္ေနၿပီး ၾကာသပေတးအုပ္စိုးၿပီး တနဂၤေႏြခိုက္ေနသျဖင့္ မိန္မတို႔၏ အုပ္စိုးျခယ္လွယ္ၿပီး လူႀကီးမ်ား၏ လိမ္ညာလွည့္ပတ္မႈကို ခံရမည္။ ဆရာဆိုသူတို႔၏ မာယာပရိယာယ္တို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏အသက္အိုးအိမ္ ရာထူးျပဳတ္ကိန္းရွိသည္ ဆိုသည့္ ကိန္းထဲကို တေထရာတည္း က်ေရာက္ေနသည္ကိုသာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။

သီေပါမင္း၏ နန္းသက္သည္လည္း (၇) ႏွစ္ ျဖစ္သျဖင့္ စေနၿဂိဳဟ္ ဗုဒၶဟူးသက္ေရာက္ျဖစ္ျပန္ရာ “ဘယ္သူကယ္၍ ႏိုင္ပါလိမ့္” ဟူေသာ ကိန္းမ်ားထဲကို ေစာက္ထိုးသာ က်ဆင္းၿပီး နန္းပါျပဳတ္ရေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္း၏ ဇာတာကိုျပန္ၾကည့္ေသာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အထြက္အျမတ္ျဖစ္ေသာ စစ္နံသည္ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္၏ အုပ္စိုးမႈကို ခံရကာ စေနအတိုက္ထဲတြင္ က်ေရာက္ေနျပန္သည္။

No comments: